[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: یکشنبه مورخ 15 مهر 1403
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: لوح سپاس در زمینه رشد و پیشرفت کشور از رییس سازمان بسیج مستضعفین چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری
:: لوح سپاس
:: اخبار
:: کلان‌نمای قانون برنامه هفتم پیشرفت به روایت مرکز برنامه و بودجه دانشگاه علم و صنعت ایران
:: برنامه زمانبندی ثبت نام ورودی های جدید مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: 1402/10/24 | 

زهرا محمدی دانشجوی دکتری رشته مهندسی صنایع، از رساله خود با عنوان «طراحی شبکه زنجیره تأمین پایدار با رویکرد تاب‌آوری در صنایع فرآورده‌های گوشتی»‏‎ ‎به راهنمایی خانم دکتر برزین‌پور ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰ دفاع خواهد نمود‎. 

شماره دانشجوئی:  ۹۲۸۷۱۱۰۷
نشانی الکترونیکی:  zahra_mohammadi۶۵yahoo.com
استاد راهنما:  خانم دکتر فرناز برزین‌پور
استاد مشاور:  آقای دکتر ابراهیم تیموری
اساتید داور داخلی
: آقای دکتر محمدسعید جبل‌عاملی - آقای دکتر میرسامان پیشوایی
اساتید داور خارجی:  آقای دکتر سیدعلی ترابی- خانم دکتر دنیا رحمانی
زمان دفاع: ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲- ساعت ۱۵:۳۰ - سالن جلسات ( طبقه چهارم دانشکده)


چکیده:

زنجیره تأمین موادغذایی به دلیل اهمیت و نقش آن در زندگی مردم، نیازمند توجه خاص می‌باشد. با توجه به جایگاه این صنعت و تاثیر آن در بُعد زیست محیطی و اجتماعی، درنظرگرفتن ابعاد پایداری در طراحی مهم می‌باشد. این زنجیره‌ها دارای منابع متعدد عدم قطعیت هستند که تاثیرات نامطلوب عملیاتی و مالی به همراه دارد. در زنجیره تأمین پایدار، هنگام بروز اختلال، اهمیت اهداف پایداری کاهش و پاسخگویی به اختلال و بازگشت به حالت اولیه اهمیت بیشتری می‌یابد. درچنین شرایطی، یکی از دغدغه‌های مدیران زنجیره تأمین ایجاد موازنه‌ای بین اهداف پایداری و تاب‌آوری در زنجیره خواهدبود.
در مدل‌های ارائه شده این پژوهش، شاخص‌های پایداری و تاب‌آوری در کنار هم دیده شده‌اند. میزان انتشارگاز Co۲ حاصل از احداث و حمل و نقل‌ها درکل زنجیره تأمین و تصفیه پساب بخش تولید به عنوان شاخص‌های زیست محیطی؛ ایجاد اشتغال ناشی از احداث و حمل ونقل‌ها، توسعه منطقه‌ای و سلامت کارکنان به عنوان شاخص‌های اجتماعی درکنار شاخص اقتصادی درنظرگرفته شده‌اند. تاب‌آوری درکل زنجیره با استفاده از سه استراتژی افزایش ظرفیت تسهیلات توزیع، همکاری افقی دربخش تولید و تأمین‌کننده پشتیبان درنظرگرفته شده است. ازطرفی به علت تقارن کار با شیوع ویروس کرونا، اختلال ناشی از بیماری پاندمیک نیز دریک مدل دیده شده است. باتوجه به نوع محصول زنجیره که فسادپذیر می‌باشد، دو حالت تاریخ انقضا و نرخ فساد وابسته به تاریخ انقضا تعریف شده است. در نهایت مدل ارائه شده در صنعت موادغذایی با نام تجاری ۲۰۲، و برای سه محصول سوسیس و دو نوع کالباس پیاده‌سازی شده است.
نتایج حاصله نشان می‌دهد که در نظرگرفتن ابعاد پایداری در طراحی این زنجیره‌ها مهم می‌باشد. از طرفی، از بین سیاست‌های تاب‌آوری، استراتژی همکاری افقی رقابت منفی بین مراکزتولید را ازبین برده و ۶۳.۵% درآمد را درشرایط اختلال بهبود داده است و ۲۶.۸۲% هم فروش از دست رفته را کاهش داده است. درنظرگرفتن همزمان اهداف پایداری و تاب‌آوری کمک می‌کند که مدل انتخاب‌هایی را انجام دهد که در جهت بهبود اثرات زیست محیطی و اجتماعی باشد. با توجه به پیاده‌سازی مدل در مطالعه موردی، در بُعد زیست محیطی، احداث تصفیه خانه ۹% هزینه احداث را افزایش می‌دهد، در عوض جریمه ناشی از رهاسازی آب را صفر کرده و هزینه خرید آب تازه را نیز ۷% کاهش می‌دهد؛ از طرفی ۱۶% کاهش انتشار Co۲ نسبت به شرایط فعلی نیز حاصل شد. در بُعد اجتماعی با احداث مرکز توزیع در شهر تهران، ۱۱% اشتغال ناشی از احداث مراکز باتوجه به نرخ بیکاری، ۴% اشتغال ناشی از حمل ونقل‌ها در زنجیره و ۱۲% توسعه منطقه‌ای نسبت به شرایط فعلی افزایش یافت. تابع سود نیز به طور کلی در حالت پایدار ۲۱% بهبود داشته است.

کلیدواژه ها: طراحی شبکه پایدار زنجیره تأمین | تاب‌آوری | فسادپذیری | تقاضا وابسته به قیمت | همکاری افقی | فرآورده‌های گوشتی |
دفعات مشاهده: 1294 بار   |   دفعات چاپ: 199 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 57 queries by YEKTAWEB 4665